Kanamaksapasteet

Vanaisa tehtud pasteet oli noorena mu suur lemmik! Poe oma pole ma kunagi armastanud, nii et pasteedisöömine on juba ammu suiku jäänud. Millalgi aga võttis mu ema kätte ja tegi ka portsu pasteeti, nii et taasavastasin selle enda jaoks. Muidugi tegi ta seda seamaksast ja vist mingi keerulisema retsepti järgi, aga see siin tundus küllalt kiire, et ma ka proovida viitsiks (teadagi ei viitsi ma soolase toiduga eriti pikalt mässata, magusaga aga küll :P). Tulemus sai küll üsna erinev lapsepõlvelemmikust, aga ikkagi pasteet ja ikkagi hea. Konjakit lisaks siiski teinekord vähem, kuidagi võõras oli mu jaoks. Pasteet säilib külmikus kinnises karbis kuni kaks nädalat!

Idee siit.

u 900 g (200 kcal/100 g)

2015-11-22 18.05.56

  • 200 g suitsupeekonit
  • 100 g porgandit
  • 165 g sibulat
  • 25 g küüslauku
  • 700 g puhastatud broilerimaksa
  • 1 tl kuni 1,5 tl soola
  • piprasegu
  • 50 g võid
  • 4 spl konjakit (40 ml)
  • peotäis värsket peterselli (13 g)

Haki peekon, pane pannile praadima. Lisa hakitud porgand, sibulad ja küüslauk. Lase paar minutit praadida, lisa maks, sool-pipar ja hauta madalal kuumusel kaane all 20 minutit.

Lisa või, konjak ja petersell, sega ja lase kõigel umbes pool tundi jahtuda.

Vala veidi jahtunud koostisosad köögikombaini ja töötle ühtlaseks. Maitse ja vajadusel lisa soola või pipart. Ma lisasin lõpus ka ühe peenelt hakitud küüslauguküüne.

Pane pasteet karpi ja jahuta enne söömist paar tundi külmkapis.

2015-11-22 15.36.07

This entry was posted in soolane and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Jaga mõtteid